Критерії оцінювання

Навчальні досягнення здобувачів освіти:
критерії оцінювання (5 клас)з історії
НУШ

Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» та наказу МОНУ
 № 289 від 01 квітня 2022 року

 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання на[1]вчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти», розроблені методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів

 
. Основними видами оцінювання  результатів навчання учнів, що проводяться закладом є:
-  формувальне,
-  поточне
-  підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень.
 
Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою),
а його результати позначають цифрами від 1 до 12. Для оцінювання навчальних досягнень учнів доцільно керуватися наступними категоріями критеріїв:
 1) усвідомлення, розуміння та ви[1]конання учнями практичних завдань та розв’язання поставлених проблем на основі вивченого матеріалу;
2) вміння комунікувати, використову[1]вати інформаційні технології;
3) здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність при роботі з медіатекстами (різними видами історичних джерел);
4) обгрунтування власного ставлення учня (учениці) до історичного явища, події, діяча;
5) використання різних видів оцінювання, як-от: формувальне оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання;
6) формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);
7) дотримання учнями принципів доброчесності;
8) коригування освітнього процесу з урахуванням результатів оцінювання та навчальних потреб учнів.
Формувальне оцінювання здійснюється через
1) педагогічне спостереження учителя за навчальною та іншими різновидами діяльності учнів;
2) самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів;
3) оцінювання особистісного розвитку учнів;
4) застосування прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями оцінювання які наведені далі у таблиці.

При оцінюванні навчальних досягнень з ІСТОРІЇ враховується:

* рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів; найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій.

* рівень умінь класифікації фактів за вказаною ознакою; розкриття причинно-наслідкових зв’язків між подіями

* рівень оволодіння практичними уміннями й навичками роботи з історичними джерелами; обгрунтування власного ставлення учня/ учениці до історичної події, явища, історичного діяча.

 

 

Рівні навчальних досягнень

 

Бали

 

Критерії навчальних досягнень учнів

 

 

 

 

 

 

І Початковий

    

     1

Учень/учениця називає одну-дві події, що мають відношення до певного історичного періоду ,дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти, відтворюють медіатекст у вигляді читання.

    

     2

Учень/учениця називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії.

    

     3

Учень/ учениця двома –трьома простими реченнями розповідає про історичну подію чи постать, упізнає її за описом; свіввідносить рік зі століттям- з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту. Розуміє та може пояснити що таке « історія» та хто такі «історики»

 

 

 

 

 

 

 

ІІ Середній

    

     4

Учень/ учениця репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми пояснюючи історичні терміни подані в тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати, показуючи на карті історико-географічний об’єкт

    

 

    5

Учень/ учениця з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначає окремі ознаки історичних понять, називає основні дати показуючи на історичній карті основні місця подій.співвідносить історичну подію, історичне явище і століття( у межах теми з допомогою вчителя)

    

 

     6

Учень /учениця самостійно відтворює фактичний матеріал теми, дає стислу характеристику історичній постаті, встановлюючи послідовність подій користуючись за допомогою вчителя наочними  та текстовими джерелами історичної інформації, може допускати плагіат.Працює у групах та у парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Достатній

 

 

 

 

    7

Учень/учениця послідовні і логічно відтворює навчальний матеріал теми; виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події( причини, наслідки, значення); виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; « читає»  історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань. Пояснює медіатекст

за змістом і формою, допускає «негрубі» мовленеві помилки під час виступу у групах чи парах

 

   

 

 

      8

Учень/учениця володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми, дає словесний опис історичних об’єктів, використовуючи історичну карту. Використовує інформацію з кількох джерел, проте не показує достатньо глибоких знань.

 

    

 

      9

Учень/учениця володіє  навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обгрунтовуючи їх конкретними фактами, дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв’язки, синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV Високий

    

 

 

     10

Учень/учениця використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми, виявляє розуміння історичнх процесів, робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу, рецензує відповіді учнів, співставляє та систематизує дані історичних карт, синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії. Повна самостійність під час виконання роботи.

 

 

 

    11

Учень/учениця володіє глибокими знаннями, може вільно і аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії.Самостійно коментує текст підручника під час читання складає запитання до нього. Повна маостійність під час виконання роботи, спираючись на широку джерельну базу.

 

 

 

     12

Учень/учениця системно володіє навчальним матеріалом самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них, уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв’язання, користується джерелами інформації аналізує та узагальнює її.Успішно виправляє помилки й робить уточнення.


Немає коментарів:

Дописати коментар